De eerste dagen hier - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Elsbeth - WaarBenJij.nu De eerste dagen hier - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Elsbeth - WaarBenJij.nu

De eerste dagen hier

Door: Elsbeth

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth

04 Februari 2013 | Spanje, Madrid

¡HOLA!

Nou dit waren de eerste daagjes in Madrid alweer.

Zaterdag hebben we andere Nederlanders ontmoet die hier via MadridStudents zitten. Samen met Malou hadden we hier bij de metrohalte afgesproken met 3 andere, om samen naar het appartement van 3 andere Nederlanders te gaan. Aangekomen was er nog niemand maar naar een kwartier kwamen de andere Nederlanders er al aan. Daar zaten we dan, met rond de 15 Nederlanders in een klein appertementje (voor 15 nederlanders dan). Dit was zeer gezellig en leuk om andere te ontmoeten. Rond 1 uur gingen we uit naar Joy. Dit was een mooi uitgaansgelegenheid maar helaas peperduur. een drankje is hier al gauw rond de 10 á 14 euro en dan maakt het nog geen eens uit als het water of een cocktail is, hier zit namelijk niet veel prijs verschil in. Gelukkig had ik dan wel een drankje bij de entree wat ik moest betalen. Helaas is de prijs per uitgaansgelegenheid niet veel verschil, dit word dus niet elk weekend uitgaan haha.

Zondag hadden we dus brakdag! dit omdat ik pas rond half 1 het bed uit was en Malou pas half 3 haha.

Toen was het alweer maandag, onze eerste dag van de Spaanse cursus. We moesten er om 13:15 zijn, maar wij waren er natuurlijk al om 12:00 uur. Dus dan werd het maar maccen, daarna zijn wij buiten bij de fontein gaan zitten, kan je wel vertellen hier maak je de raarste dingen mee. Er stonden mensen te protesteren (geen idee waarvoor) en verder leek het net als of we in Disneyland parijs stonden. We kwamen Mickey tegen, Patrick, elmo, mario en iets wat leek op Eek de Cat. Mario en de kat wilde ook nog knuffelen een beetje vreemd maar we gaven ze maar een knuffel (natuurlijk wel goed lettend op onze spullen!). Veder zaten we rustig op de fontein en werd er zomaar even een foto gemaakt en lieten de foto nog geen eens zien, nouja het zal wel.

Toen was het eindelijk tijd, tijd om de spaanse cursus te volgen. Zo dit was lastig ze begonnen meteen in het Spaans en kon er dan niet echt veel van volgen. We bleken dan ook in een groep te zitten met 3 andere die al redelijk Spaans konden. Dus voor morgen zitten we in een andere groep en ander gebouw. Gelukkig deden ze vandaag wel een makkelijker cursus om zo rekening te houden met mij en Malou.

S'avonds gingen we naar de Gaywijk van Madrid genaamd Chueca. Hier hebben we samen met Felicia een ander Nederlands meisje tapas gegeten (erg lekker). Daarop zijn we de stad in geweest en weer even bij de fontein gerust. Zoals elke keer als Malou en ik er zitten maken we wel gekken dingen mee. Nu kwam dan ook een Engelse man die zijn muziek wilde promoten naar ons toe. Hij wilde voor ons zingen, maar wij gaven aan dat het niet hoefde omdat we niet wilde betalen. Volgens hem hoefde dat ook niet hij wilde gewoon oefenen. Nou daar ging die dan 2 liedjes (hij was zeker goed), eenmaal klaar vroeg die toch om een gift. Zo sociaal als wij zijn vroegen wij hoeveel, hierop antwoorde die 15 euro!!! OMG. hierop hebben we meteen gezegt dat wij het niet doen omdat we dat ook hadden gezegt. Gelukkig accepteerde die dat en ging die vriendelijk weg.

Malou en ik zijn er al achter gekomen in Madrid kan alles.

Morgen weer Spaanse cursus, dus optijd naar bed.
Snel komt er weer een verslag.

Ciao people Xx

• 07 Februari 2013 - 07:56

Marianne:

Hoi Elsbeth,
    Je bent echt op avontuur, leuk man !
    Ik hoop dat jullie het gezellig houden met z'n 15nen in een appartementje.
    Geniet van deze drie maanden en succes met de spaanse cursus.
    Groeten van Jos Tom Anne en Marianne