De eerste dag - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Elsbeth - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Elsbeth - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Door: Elsbeth

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth

02 Februari 2013 | Spanje, Madrid

Nou hier zijn we dan in het grote Madrid!

De vlucht ging goed, ookal haden we veel turbelentie wegens de wind. Eenmaal op het vliegveld in Madrid werden we ontvangen door Anne (onze begeleidster), op het vliegveld dronken we samen wat en legde ze wat dingen uit. Hierna werden we op de taxi gezet naar onze appartement en ontmoeten we onze huisbaas. Die liet ons het appartement zien en legde wat dingen uit.

Nou toen stonden we er met zijn 2e voor. Deze dag was zeer vermoeiend, natuurlijk niet veel geslapen en die dag net afscheid genomen van je vriendje, ouders, vriendinnen en familie.
Meteen boodschappen doen omdat we niks in huis haden. We hebben een uur lopen zoeken naar een supermarkt, eenmaal 1 gevonden wisten we de weg terug niet meer. Na vele mensen te hebben aangesproken, kwamen we er achter dat het misschien 30 meter tussen ons appertement en de supermarkt is haha. Vandaag kwamen we er trouwens ook nog achter dat er een om de hoek zit, handig voor de volgende keer.

Gelukkig ging de volgende dag beter. Deze dag gingen we naar het centrum. Malou en ik keken onze ogen uit. Madrid is namelijk verschrikkelijk groot, maar wel o zo leuke winkels en hebben ons dan ook hier de hele dag vermaakt. (met de metro gaat ook goed). Toen we terug gingen naar ons huisje konden we weer de weg niet vinden. gelukkig wilde een mevrouwtje wel even tekenen hoe we moesten lopen. Ik denk dat we dit nog veel moeten oefenen om de weg te vinden, waarschijnlijk zal ik de weg wel weten na 3 maanden als ik naar huis ga.

Vandaag zijn we opzoek gegaan naar Abercrombie en Fitch. Gisteren deden we ook een poging die ging helaas niet goed. dus vandaag met de metro naar Nunenz de nog iets, hier volgende we mijn googlemaps op de telefoon. helaas liepen we dus weer de verkeerde kant op waardoor we in dure winkelstraten kwamen met louis vouiton, dolce en gabanna, chanel en noem maar op. gelukkig kwamen we er snel achter dat we de andere kant opmoesten, eenmaal (volgens googlemaps) waren we er, alleen stonden we voor een groot gebouw met hekken. Dus maar weer iemand aanspreken om te vragen. gelukkig vonden we het toen wel.

Vandaag als avond eten stond paella op het menu (weliswaar uit een diepvries zak). Dit vond ik dus echt niet eten. voortaan maar gewoon weer hollands eten.

• 04 Februari 2013 - 22:08

Adje:

ha Elsbeth en Malou, hoe was jullie eerste dag Spaans? en verder alles goed? dikke zoen

• 05 Februari 2013 - 20:07

Nicki:

Leuk verhaaltje elsie!!!!!
    Geniet ervan! X

• 05 Februari 2013 - 20:15

Debby:

Zozo els! Leuk verhaaltje. Wist niet dat je zo leuk kon schrijven. Echt super leuk om te lezen.. We worden steeds jaloezer.. Je maakt namelijk meer mee als ons in brummen. Alleen ik denk dat ons eten wel wat lekkerder is.. Ik wacht met smart op je volgende verhaaltje!! Dikke kus, van je vriendinnetje uit het koude brummen...